Inżynieria oprogramowania

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
To jest najnowsza wersja artykułu edytowana „12:20, 17 mar 2022” przez „Stim (dyskusja • edycje)”.
(różn.) ← przejdź do poprzedniej wersji • przejdź do aktualnej wersji (różn.) • przejdź do następnej wersji → (różn.)

Inżynieria oprogramowania – ściśle teoretyczna gałąź informatyki zajmująca się tworzeniem wyidealizowanych metod wytwarzania oprogramowania, opartych na optymistycznych założeniach i przystosowanych do działania w utopijnym świecie.

Wyzwania dla inżynierii oprogramowania[edytuj • edytuj kod]

  • systemy spadkowe – jak nieprzerwanie czerpać zyski z oprogramowania, które powstało wiele lat temu i ciągle jest w użyciu
  • systemy heterogeniczne – problem obniżenia kosztów integracji systemów zbudowanych z użyciem różnych języków i technologii
  • sprawna produkcja systemów – umożliwienie produkcji oprogramowania na czas bez uszczerbku dla sumy wpływów z jego sprzedaży

Notebook blue.png Masz pomysł na kolejny punkt? Dodaj go!

Etapy życia oprogramowania[edytuj • edytuj kod]

Fantazje na temat wytwarzania oprogramowania[edytuj • edytuj kod]